fredag 29 februari 2008

Bättre lycka denna gång?

Jag sitter på ett konferenscentrum ute i tjolaheitti. Jag tror jag har besökt alla ställen som detta i de södra delarna av vårt långa land.

Det här konferenscentret har dock en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Hösten 2006 var jag här i helt andra ärenden och måste helt plötsligt mådde jag väldigt, väldigt illa. Jag måste erkänna att jag trodde att det var kvällens rödvin som tryckte på, men då illamåendet resulterade i ett kräkande, då trodde jag att jag var sjuk.

Då jag kom härifrån köpte jag ett graviditetstest och, ja, det är den enda gången jag lyckats vara gravid.

O saliga minne, jag hoppas verkligen att stället kunde ha samma effekt denna gång - men bara gällande den första hälften.

Tyvärr är det bara förkylning jag känner av.

Inga kommentarer: