lördag 6 september 2008

Det finns positiva sidor?

Ja, den tanken slog mig idag - idag har dessutom lyckats vara den vackraste höstdagen för denna säsong, då man tittar till vädret då - då jag satt på hästryggen.

Solen sken, den fanns nyanser av orange och rött i träden, hästen var pigg - nästan för pigg - och gick med öronen fram. Vi stötte på både katt och kanin ute i skogen, det var nästan för mycket för en glad häst.

Lika glad var jag. Där jag satt i sadeln for tanken genom mitt huvud - det här skulle jag inte göra om jag var gravid.

I just den stunden var allt bara perfekt.

Jag firar FF för stunden, "föräldrafritt" som i att mannen är ute med sina vänner. Ute på något friskluftslivsarrangemang också han. FF är så skönt! Jag hängde på stallet i flera timmar, åkte sen via affären och köpte mer eller mindre allt det jag ville - också en bukett med rosor. Hellre köpa dem själv än att hänga läpp för att jag inga blommor får...

På tal om att köpa vad jag vill, gällande mat kan jag bara säga att det fortsatt är rätt hälsosam kost jag livnär mig på - och det är också hälsosam mat jag vill ha - men, det är som förgjort. Inte för att jag skulle banta, det gör jag fortfarande inte. Men, jag rör på mig varje dag, ibland till och med två pass om dagen, och, har dragit ner på allt ohälsosamt - och då tycker jag att jag kanske kunde går ner i vikt samtidigt. Nej, jag går upp i vikt.

Det är inte klokt, men, ett par gånger har tanken blixtrat förbi. Det gamla sedvanliga "tänk om". Så sent som senaste vecka läste jag om en brittisk kvinna som bar sitt barn "i magen" - utanför livmodern i alla fall - och tanken "tänk om" har slagit mig. Det är, vilket är en tröst och lättnad, den enda tanke på graviditet och barn jag haft på mycket länge.

Viktuppgången till trots tänker jag fortsätta röra på mig. Känner mig redan nu starkare, det känns skönt att spänsten är på väg tillbaka.

Motionen, kosten och sömnen behövs verkligen. Jag har lite för mycket att göra just nu, jobbet, studierna, föreningsverksamhet och försöken till att ha lite fritid är några ingredienser för mycket just nu. Det har också sina fördelar, tankarna hålls på annat håll - som idag, då jag på hästryggen hittade en god orsak till att inte vara gravid...

Åh, brådskan i mitt liv har gjort att jag inte läst de senaste nyheterna i bloggsystrarnas värld - det tänker jag göra nu. Över en kopp nybryggt kaffe skall jag se hur det står till med er!

Inga kommentarer: