tisdag 2 september 2008

Kundservice - del 3.

Slår du upp ordet "gnällapa" i SAOL hittar du definitionen "Eludie" efter ordet. Ledsen över gnällbloggandet, men, någonstans skall jag väl hälla ur mig.

Jag fick tag i personen jag försökt nå i ett par dagar. Personen visade sig vara mycket förtjusande och - beklagande. Personen i fråga, MIN kontaktperson, MIN nyckelperson kommer att avvika inom kort. Personen i fråga undvek att ange orsak, vilket var otroligt hyggligt av henne, men, det hängde i luften mellan oss.

Så. Nu skall jag, och alla andra som trodde att just den här människan var nyckeln till en gladare framtid, vänta och se.

Mitt liv innehåller för mycket av just det "vänta och se". OD and out. Jag är allergisk. Tål det inte.

Men, det skriver jag bara här. Inne i mitt huvud surrar en mycket paranoid tanke - tänk om storebror läser, tänk om storebror läser...

Jag, och alla andra som delar nyckelperson, skall vänta en vecka. Under den pågående veckan skall jag och alla andra familjer födelas på nytt. Efter att denna fördelnign skett kommer någon att ringa mig.

Jag tycker inte om att jag inte har ett namn på denna någon.

Jag tycker inte om att jag fick det legendariska "don´t call us, we´ll call you".

Här sutto hon och bannade. Driven av ilska mer än ledsenhet ringde jag ytterligare tre samtal. Ett till den äktade häften - Tingeling! Jag vet hur det känns med fripassagerare! Hälsar "en Kapten" - ett till finaste IVF-doktorn och ett till skumma, men duktiga akupunktören.

Nu tänker jag inte ringa fler samtal. Nu tänker jag sitta här och vara en butterm*tta resten av dagen.

Inga kommentarer: