måndag 8 september 2008

Freakin' kundservice...

Nu har det gått en vecka.

"Någon" skulle ringa mig idag - tror ni "någon" ringt?

Näh.

Klart att ingen ringer. Det är bara mitt liv och så det handlar om.

Jädrans bajsadoptionsbyrå.

Det enda, ärligt, som upprör mig är att de får hålla på såhär. Att de - ja, jag håller dem som jobbar på byrån ansvariga, en byrå i sig kan inte åstadkomma något - lovar saker som de inte håller.

De vet, de är delvis skyldiga till det, att vi - kunderna - är tysta som små möss. Det är ju inte så att jag rest mig på barrikaderna (vilket jag gör i vanliga fall då jag behandlas under normalt mänskligt värde) och gormat mig hes över att de gör på detta viset.

För, en minsta liten rörelse i fel riktning, den kan innebära en stor, svart plump i protokollet.

"Olämplig".

Det sista jag behöver just nu är att kategoriseras som olämplig. Jag är alldeles för mycket o- redan nu.

Lägg till ett "o" framför följande ord:

- förmögen
- rolig
- omtyckt

... listan kunde göras mycket längre, men, ett "olämplig" lever jag gärna utan.

Som skrivet, det enda som upprör mig just nu, är att de bara får hållas. Att ingen kommer åt dem. Ingen vågar.

Påminner mig om artikeln jag läste i somras, den handlade om en farförälder som kämpade för att få vårdnaden om sin dotters barn. Farmodern underströk det - och jag förstår henne -

"visa aldrig några känslor för en myndighet"


2 kommentarer:

Uniflora sa...

Jag tycker om dig!

Det är för jävligt att de inte ringt! Jag blir så upprörd när jag läser det att jag vill gråta för din skull. Jag tycker du ska skriva ner det du vill säga/fråga och ringa imorn. Och lugnt och sansat hålla dig till punkterna. Avvik inte - då kommer känslorna för fort. Skriv ner svaren och spontansvara inte för mycket - ring igen senare istället. Och! gå ut och skrik rakt ut en stund. STOOOR KRAM!

Barnets mamma sa...

Fy fan vilken nedrig situation!! Stå på dig!!! Jag blir förbannad!! (..och hade förmoligen fått stämpeln "olämplig" i ett huj om jag vore i din situation.)