onsdag 3 september 2008

...men ändååå (Carola-vrål) - är allt helt okej.

Efter triss i klagomål vill jag ändå säga det, allt är egentligen väl. Det moln som svävar ovan mig är inte grått, det är lite så där hattigt och vitt. Jag ser sol skymta, ett par strålar träffar till och med mig.

Jag är fortfarande igång med min kropp - jag rör på den varje dag. Det är skönt. Det känns bra att ta tillbaka makten över det enda köttsliga jag har. Att jag dessutom är perverterad på så sätt att jag tycker om att pina mig själv är ju förstås en bonus.

Det har kliat i mina fingrar en tid nu - det är en typisk höståkomma - och igår fick jag det åtgärdat. Jag klättrade genom mina lådor för "kreativa funderingar och lösningar" och hittade det jag sökte - jo, jag har ordning och reda i mina lådor och som ni märker så undviker jag ordet pyssel, jag avskyr orden pyssel och mys (mys i synnerhet då man gör en anspelning på att man eventuellt planerar för sex och knull och sånt i vuxen ålder)... Tillbaka till sak, jag har ordning i mina lådor som innehåller allt från virknålar till järntråd av olika slag.

Jag fann min virknål och ett garn i rätt färg. Jag skall försöka mig på att virka en poncho åt en alldeles bedårande systerdotter.

Egentligen är jag urkass på allt hantligt, uppstarterna är fler än målgångarna. Det oaktat tycker jag om känslan av att sitta och virka.

Det är slut på gnället för denna gång, allt är egentligen bra.

3 kommentarer:

nylsa sa...

OJ, betyder Carolavrål att man börjar känna sig bättre? Vad kommer härnäst?
Jag har mailat dig men vet inte om det var på rätt adress, maila gärna mig på nylsavillhabarn@gmail.com om du inte har fått det.
kram

Barnets mamma sa...

Klart att man måste får skriva av sig i sin egen blogg när man känner för att gnälla och klaga! Men trevligt att komma hem från semestern och läsa att du mår bra :-)

Anonym sa...

Det sägs att rensning av diverse gömmor eller kreativa påhitt ska hjälpa en när man vill få tiden att gå och det brukar faktiskt stämma ganska bra. Har läst ifatt och är glad att det låter lite gladare igen men som Fibula skrev så är allt innehåll av godo, då det är din egen blogg. Sen kan man ju ibland bli trött på sitt eget gnällande, men därför är det ju så skönt att få dumpa det någonstans. Blir liksom mindre att bära omkring på.
Hoppas det ljusnar mellan mannen och dig vännen!
Kraaaaaam