tisdag 23 september 2008

Graviditetsdrömmar

Jag drömde i natt att jag gjort en IVF till. I drömmen var det dagarna före graviditetstestet jag genomled - och det var alldeles fruktansvärt. Jag kommer inte ihåg om jag faktiskt gjorde ett test eller om jag bara visste, men, resultatet var förstås negativt.

Drömmen, känslan, allt, var fruktansvärt.

En fysisk orsak till att jag drömmer överhuvudtaget, att jag drömmer drömmar jag kommer ihåg på morgonen, är att jag somnat två nätter utan medicinsk hjälp! Hurra! Tusen applåderande små händer! Jag har alltså inget emot att somna med hjälptablett, men det känns skönt att hjälpmedlet fungerar lika bra under huvudet, som i huvudet.

Kort notis; jag tycker att det varit alldeles för få glädjande besked gällande kommande bebysar bland mina bloggsystrar under en alldeles för lång tid.

Jag kan inte låta bli att bli tokig light av artiklar och litteratur som denna:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3362828.ab

Jo, man kan påverka sin kropp på många positiva sätt genom rätt kost. Men, sitter man här med en kass äggledare och minus den andra äggledaren, då önskar man bara artiklar och övriga goda tips och råd om "såhär du bli vips-gravid" långt bort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Totalt missat din inlägg om dig och din man, hur jag nu kunnat hoppa över en inlägg... De kloka kvinnorna som kommenterade sa allt jag tänkte, men förstår att det trots allt bara är ord. Så mycket svårare att göra. Framför allt om du dessutom försökt men inte får något gensvar. Det är oerhört jobbigt att leva med någon som åberopar strutsen så fort något blir jobbigt. Det funkar inte att skriva? I mitt förra förhållande var vi urkassa på att bråka, ledde aldrig till något bra. Så jag brukade skriva ner vad jag tyckte, hur jag kände och varför jag reagerade som jag gjorde. Sen berättade han för mig, men han kände inte sig lika påhoppad eftersom han fått tid på sig att tänka. Hoppas oavsett att det ljusnar vännen! Som någon av de andra skrev så känns det som ni har tillräckligt på er tallrik! Stor kram på dig.
Just det, jag har utmanat dig. Kolla min blogg.

Unknown sa...

Håller med dig att denna typ av artiklar borde önskas långt bort. De är mer sårande än upplyftande för oss som är ofrivilligt eller oförklarligt barnlösa.

Jag reagerade mest på ordet hormondiet och innan jag började läsa artikeln såg jag framför mig att man tryckte i sig hormonpiller dagarna i ända tills jag insåg att det var fett det handlade om. Jaja.

Det enda rätta är väl att snabbt skrolla sig förbi dylika nyheter.

Kram till dig!