söndag 7 september 2008

Hallå herr Självdisciplin?

Jag har tappat honom, helt och hållet. Min självdisciplin är mer försvunnen än någonsin.

Det är fortfarande ruta 1 gällande allt jag igår rabblade upp att jag borde göra: jag borde jobba, jag borde göra hemläxor och jag borde ta tag i en föreningsgrej.

Vad gör jag?

Läser bloggar och kollar diverse olika forum. Dricker kaffe och skall "snart börja". Jag har snart börjat i en och en halv timme.

Vet inte om det är någon annan som i fullvuxen ålder sysselsätter sig med att ge sig själv regler? Jag har gett mig själv många och sportar - uppenbart - med att bryta mot dem. Nu lovar jag att jag inte skall läsa eller skriva eller kommentera förrän om tre och en halv timme. Basta.

Först måste jag dela med mig - jag har gått upp i vikt igen. Snart ligger mitt BMI på "gränsen till övervikt" - hurra!

Om du ser min självdisciplin, var vänlig och skicka hem den igen. Uppenbarligen är jag i stor nöd av den just nu.

Inga kommentarer: