onsdag 12 november 2008

Aj.

I gråzonen mellan sömn och vaken hände något obehagligt. Jag visste att jag var kissnödig, att jag borde stiga upp för att gå på toaletten, men - orkade inte.

Helt plötsligt krampar underlivet, det känns som en lindrig variant av en sovorgasm. Jag vaknar förstås omedelbart och går på toaletten. Först hade jag svårt att kissa, efter en stund kom det igång. Efter det har jag varit uppjagad och skärrad, igen.

Nu är läget normalt igen, lite ont har jag haft i magen under förmiddagen, men, i övrigt är det normalt. Inget ontont, inga blödningar, men, jag är ändå orolig.

Inser att jag är helt otroligt egocentrerad i bloggen just nu, egocentrerad i kombination med verkligt intressanta kroppsliga detaljer. Ber om ursäkt för detta.

Det har nu gått en vecka sedan det positiva beskedet. Det är en vecka kvar till VUL.

5 kommentarer:

Anna-Bell sa...

Men vad! Du är GRAVID!!!Massor av grattis från Anna-Bell som inte bloggat på några dagar. Tänk vad man kan missa;)

Anonym sa...

Stort grattis till "plusset"!!! Hoppas allt går bra! Håller alla tummar jag har!

Thibb som... sa...

Tack för gratulationer! Och jag hoppas att ditt lilla korn bestämmer sig för att stanna! Jag vill så gärna det, har faktiskt (tro det eller ej!!) hunnit tänka på dig här under dagarna. Håller tummarna för att allt ska gå bra på VUL! Kramis T

Anonym sa...

Jag vill så gärna skriva: Njuuut, bara njuuuut! men samtidigt har jag full förståelse för att du är orolig. Jag har aldrig varit gravid men jag minns hur det känns att ruva och det är ju det man gör hela tiden under en graviditet. Jag skulle nog vara lika nervös som du, på något sätt förvänta mig det värsta. Hoppas bara du då och då slås av den underbara verkligheten:-) Kram på dig

Signora sa...

En vecka till vul. Det är ju evighetslångt. Särskilt när man oroar sig. Ännu mer när man har ett jobbigt baggage. Huu... Hoppas dagarna går fort-fort och att du får se ett (eller två) små pickande hjärtan nästa vecka.

Ego? I din egen blogg? Äh, kom igen! Var ska man annars skriva om sig själv och göra detaljerade beskrivningar över sitt underliv? ;-)