måndag 10 november 2008

Varför är tankar så svarta om natten?

Ledsen, men jag fortsätter på samma sansade historia som påbörjades redan senaste vecka.

I natt vaknade jag med ett ryck. Det var kolsvart ute, katterna blev förnärmade över den tidiga väckningen och min man sov så gott. I nämnd ordning slog stressvågorna över mig: gravid, inte-gravid, jobb, gravid, inte-gravid, skola, gravid, inte-gravid.

Min biologiska klocka - ha, haaa - trodde att väckarklockan snart skulle väcka oss till en måndag, men ju längre jag väntade, desto mer fel insåg jag att jag hade. Jag kastade en blick på klockan; 03.08.

Sedan dess har jag legat mer eller mindre vaken. Skivan som spelat innehöll följande spår; gravid, inte-gravid, jobb, gravid, inte-gravid, skola, gravid, inte-gravid.

Kul.

Mitt i sinnessvackan, jo, jag vet att det inte är hälsosamt / klokt att jag spänner mig på detta sättet, är jag tacksam. Så länge jag inte vet om något annat är jag gravid. Saliga läge.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Jag kan bara tänka mig hur svårt det måste vara! Att inte våga eller KUNNA glädja sig alls.
Tänker på dig och önskar att allt ska gå bra, lika bra som för Thibb! :)

MochM sa...

Förstår att det är jobbigt. Men nu är du gravid. Så det så!
Kram m.