tisdag 4 november 2008

Det är bara en fråga om inställning?

Jag har under detta pågående år lagt ut så mycket pengar på behandlingar mot barnlöshet att jag - om jag placerat på ett lite annat sätt - för samma peng kunde ha åkt till tex. Thailand en gång i månaden. Med min man.

Nu kanske man har fått bilden av att det här året och behandlingarna varit totalt resultatlöst för min del. Att jag kammat hem noll för pengarna jag lagt ut.

Så är det ju inte, det är inte hela sanningen.

Jag har fått något jag aldrig haft tidigare. På det sättet kommer jag alltid att komma ihåg det här året också ur ett annat perspektiv.

Skäggstubbsperspektivet.

Hur vackert är inte det? Hormonskäggstubb. Fantastiskt.

Men, jag är glad. Innerligt glad. För det handlar om finfina ljusa fjun. Och det är ju fint.

Skulle det vara den svarta buskiga varianten, då skulle det ha funnits en orsak att vara riktigt arg.

Men, allt är relativt och det gäller verkligen att glädja sig över de små ljusglimtarna i livet.

Nu skall jag gå raka mig.

5 kommentarer:

Signora sa...

Men shit! :-o Är dret sant?! Säg att du ljuger!!! Skäggstubb är ju onekligen en effekt man inte är sugen på. Om än fin sådan...

Eludie sa...

Jag lovar, det är helt sant.

*kliar sig på hakan*

Tingeling sa...

Jag har alltid varit ganska hårig, men när du säger det så känns det verkligen som om jag också fått mer ansiktsbehåring!! Visserligen ljusa, ljusa fjuniga hår jag också, men ändock.
Shit.
Allt f-n..

Anonym sa...

Jag önskar jag kunde skicka en ljudfil så du fick höra mitt minuterslånga asgarv! Har inte tänkt så mycket på det men nu kommer jag onekligen att kolla lite extra. Håller dock med dig, man går inte helt lottlös ur behandlingarna. Är det inte några extra kilo så är det finnar eller ansiktshår. Det är bara att tacka och ta emot! ;-)

Unknown sa...

Tycker inte att du ska se försöken som bortslängda pengar. Man vet aldrig när lyckan slår till. Den dagen du blir gravid kommer dessa utgifter att vara bortglömda.
Kram!