måndag 24 november 2008

Inte ta tag i saker.

Jag förmår inte. Ta tag i saker.

Jag sover inte på nätterna. Jag får inte använda hjälpmedel för att råda bot på dilemmat. Jag får inte inmundiga något över huvudtaget som påverkar nervsystemet. Så, varken sömntabletter eller uppers.

Jag är sjukskriven i några veckor. Skall in till jobbet för att delegera ifrån mig jobb. Samtidigt skall jag försöka ge en förklaring till varför jag inte kan infinna mig just nu.

Hur skall jag förklara det här? Jag förstår det knappt själv.

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Måste du förklara dig? Räcker det inte med "sjukskriven av personliga skäl"?
Lägg inte energi på att tänka på något som har med jobbet att göra.
Du är viktig. Någonstans ska det vända, uppåt mot solen igen!
Jättekram och tankar.

Anonym sa...

Håller med Ting, måste du verkligen förklara för dem eller någon varför du behöver vara hemma? Jag förstår om Bror Duktig skriker i ditt öra att du borde ge en förklaring men lyssna inte på honom. Lyssna på dig själv. Du måste få vara självisk nu, för att du ska orka komma ut på andra sidan.
Kramar!

Anonym sa...

Vill bara säga att jag tänker på dig!

Kram Maria

Lilla J sa...

Jag håller med Ting och Saga, förklara dig inte alls om du inte orkar. Är du sjukskriven så är du, så länge du har giltigt sjukintyg så ska de ju faktiskt strunta i varför!

Varma kramar

Anonym sa...

Kära någon. Vad bra att du får sjukskriva dig, helt rätt att få landa ett tag efter en sådan smärta.
Jag tycker som de andra skriver att du inte behöver förklara något. Vissa saker vill man inte berätta, och det behöver man inte heller. De flesta respekterar det, om man bara säger att det gäller något personligt som man inte vill berätta. Om någon ändå insisterar tycker jag bara att du säger precis så: jag skulle önska att du respekterar att detta alltså gäller något personligt som jag inte vill berätta om.
Ett alternativ är att säga som det är men ändå inte: jag har förlorat en nära anhörig. Vid följdfrågor: just nu orkar och vill jag inte ens berätta det.
Jag lovar att ingen kommer att fråga vidare.
Kramar från en okänd.