söndag 16 november 2008

Nu är jag gammal.

Eller, ett år äldre i alla fall. Tack för gratulationerna!

Födelsedagen firades under ytterst lugna förhållanden, jag kom hem till en nystädad lägenhet, till blommor och presenter och blev bjuden på middag och kommer att bli bjuden på middag och teater.

Jag har, främst på begäran av min man, gjort en nytt graviditetstest idag då jag vaknade. Mer korrekt, jag har gjort testet halv fem på morgonen, jag kunde inte sova, jag var kissnödig och hade ont i huvudet... Så, halv fem har jag kissat på stickan. Plusset dök upp innan jag ens kissat färdigt, starkt och fint.

Orsaken till att min man önskade att vi skulle testa en gång till är den att han vill ha en möjlighet att förbereda sig på ett chockbesked inkommande onsdag. Om allt skulle gått åt pipan redan nu, så hade det kanske redan synts i form av ett uteblivet plus. Så är nu inte fallet, ett plus är det, stort och fint.

Detta till trots så har vi hunnit grubbla över hur starkt plusset egentligen är, hur det såg ut jämfört med det förra testet. Vi har också gått genom de alternativ som finns, också i juli visade alla tre (!) test positivt besked och då hann jag med allt från tom livmoder till en långt framskriden graviditet på fel ställe - så, vi räknar, tyvärr, med att allt fortfarande kan hända.

Onsdag, VUL. Jag undrar hur halsstarrig jag kommer att vara före det.

4 kommentarer:

MochM sa...

Vad skönt att höra att födelsedagen var bra. Grattis i efterskott!
Jag tror det var en klok idé av mannen att testa igen. Ett fint plus - vad skönt! Det kommer gå bra på onsdag, jag ska tänka på er då.
Kram m.

Anna sa...

Stort grattis till plusset och födelsedagen!
Vad spännande inför kommande VUL...kan inte ens tänka mig vad pirrigt det måste vara!
Men du....den här gången kommer det att gå bra!
Stor KRAM!

Anonym sa...

Har inte varit här nu på ett tag, men så underbart att komma in hit och läsa vad som hänt! Knäppt att man kan bli så glad för nån man inte känner, men det är bara så, jag är jätteglad för din skull!

jennica sa...

Jag håller tummarna HÅRT för att allt ser fint ut på onsdag. Jag ligger steget efter dig (i vår första IVF) och går och väntar på att få göra ett grav.test. Idag är det dag 11 efter FET och tidigast söndag får vi testa. Denna veckan kommer att bli en mardröm och släpa sig fram i väntan på söndag. Jag har följt dig nu ett tag, fram till ert PLUS! Hoppas så att vi också får uppleva det. Jag tror att det kommer att gå bra för er!