måndag 11 augusti 2008

Blodutgjutelser.

Ingen måtta med detta.

Iklädd den mest stretchbenägna kjol jag har i min nuförtida garderob, i min ytterst decimerade garderob, kan jag konstatera en biverkan på efterdyningarna av ingreppet.

Min kropp tål inte att ha kläder på sig.

Jag märkte det redan i bussen, på väg till jobbet. Det vara bara att knäppa upp kjolens knapp. Detta till trots sved det, det brände och det klämde.

Under ett av dagens t-besök, det första, höll jag på att svimma. Av både äckel och obehag. Ett blåmärke större än livet - därav rubriken - rinner ut ur min navel. Fy.

Jag tycker att det här är en biverkan och åkomma grav enog för en fortsatt sjukskrivning. Det kan ju inte anses friskt, att vara tvungen att gå på jobb iklädd blott den skrud Gud enkom för mig skapade (lite hårigare, kanske)?

Hallå, alla läkare där ute - vilken är koden?

4 kommentarer:

Thibb som... sa...

Gumman, GÅ HEM!! Läkare nuförs är urkassa, de sjukskriver ingen, oavsett vad det är med en! Jag bröt foten och frågade dumt nog om jag borde vara hemma nån dag. De tittade på mig ungefär som om jag var ett UFO - klart jag kunde jobba... Det kunde jag såklart, men med facit i hand hade det varit smart att vara hemma 2 dagar, vänja sig vid kryckorna och bli av med smärtan. Nåväl, jag jobbade... Nu jämför jag inte på NÅGOT sätt en bruten skit-fot mot ditt elände, men jag vill bara påvisa att du ska stanna hemma, vila dig och inte gå tillbaka till jobbet förräns du är starkare, fysiskt och psykiskt! Du ska sköta om dig själv nu, vila, bli stark!! Många kramisar!!

Anonym sa...

Håller med Thibb, så högt att du borde höra min stämma! Stanna hemma ett par dagar, det är ju sanslöst dåligt av läkaren att inte beordra dig att stanna hemma åtminstone ett par dagar. Inte bara rent fysiskt, men psykiskt måste du ju få andas ut och hitta tillbaka till stigen igen.
KRAAAAM på dig!

Anonym sa...

Gå hem snälla du. Jag var hemm i 1 vecka efter mitt utomkveds (som också ledde till akut op) och därefter gick jag på ganska ostadiga ben till jobbet. Blev bla omkörd i tessinparken av oldisar med rullator....

Hälsar AnnaK

Anonym sa...

kära nån! Du har just gått igenom en operation och dessutom en jobbig händelse! Klart du ska gå hem. Du behöver ingen sjukskrivning för att avgöra det för den första fem dagarna. Sedan får du kännna efter om du kan prova att gå, kanske be om sjukskrivning annars, eller i värsta fall- har du råd att själv bekosta några extra dagar. Jobba, det behöver du verkligen inte just nu. Ta hand om dig!