fredag 8 augusti 2008

Det var en gravidmage.

Från kontradiktion till självklarhet.

Det är klart att det inte var en cysta. Det är ju helt självklart att det var ett utomkvedshavandeskap.

Nu sitter jag här, några dagar senare, en akutoperation rikare och en äggledare fattigare.

Dagarna, allt som hänt, allt är fortfarande lite suddigt. Det har hänt så mycket och det har gått så fort. Det utopistiska i det hela, att det inte "bara" kunde vara en cysta, utan att det måste vara så här "överdrivet", gör att jag andas halvvägs och undrar om jag på riktigt kommer att se när bottnet är nått?

Ej heller här lönar det sig att kasta in handduken, jag lever ju. Det var inte självklarhet alla gånger under dehär dagarna, så, det är ju alltid en positiv sak.

11 kommentarer:

Anonym sa...

men, det är inte sant...!!! Jag har varit riktigt orolig för dig, har varit inne och kollat flera gånger om dagen för att se om du uppdaterat, var rädd att det var just nåt sånt här det handlade om.

Någonstans ifrån kommer du att få krafter till att orka med det här också. Önskar jag kunde skriva nåt som får dig att må bättre men det kan jag ju inte...

Anonym sa...

Vad skönt att höra från dig, många tankar har gått igenom ens huvud! Utomkveds är ju verkligen inte att leka med! Vilken pärs du behövt leva igenom vännen:-( Önskar så jag kunde skriva något upplyftande och tröstande... Tänker på dig och ger dig en stor kram!

Anna sa...

Käraste du,
Vilket eländes elände! Jävla skit och fan och förbannat. Om det finns något positivt att säga om det hela så är det väl kanske att embryot i alla fall var tipptopp och att det är något som är bra inför framtiden. Men för övrigt, KRAM.

Anna
PS Saring fick ett utomkveds förra våren (april kanske). Hon skriver ju så fint, kanske kan kännas lättande att läsa i hennes blogg?

Thibb som... sa...

Men nej, vad är det som händer!? Stackars lilla du, hoppas du mår bättre i allt elände. Kära du, vila, ta det lugnt, sluta tänka, sköt om dig! Massor, massor av styrkekramar!

Anna sa...

Nej, men....skönt att du är hemma igen, har kollat in här titt som tätt.
Stackars er att det blev ett x....d var inte verkligen rättvist (som så mycket annat här i världen...)
Varma kramar från mig!

Anonym sa...

Nu får det fanimej vara slut på eländet. Jag vet inte vad annat jag ska säga. Inte nog med att bli snuvad på en graviditet, ett utomkveds ska det vara också.

Nej, nu får det vända!

Anonym sa...

Ta hand om dig. Om er. /Miljas

Barnets mamma sa...

Var det utomkveds?! Stackare.. Det fattades ju bara det.... Hoppas du mår bättre snart

KRAM

MochM sa...

Usch Eluide, utomkveds, fy vad orättvist. Vet tyvärr alltför väl hur det känns, det var så vi upptäckte att vi inte kunde bli gravida naturlig väg, att mina äggledare var totaltrasiga.

Hoppas nu bara du mår bättre snart och får nya krafter att ta nya tag. Det måste vända nu, det måste det bara.

Stor kram, m.

a- och b-mamma... sa...

Läser din blogg då och då, men har nog inte skrivit någon kommentar förut. Känner med dig, vet tyvärr också hur det kan kännas med utomkveds, det känns för dj****gt helt enkelt, både fysiskt och psykiskt.
Tycker du har många sunda tankar kring ditt liv och det som händer/inte händer. Känner igen många av dina funderingar...Hoppas det ordnar sig på nåt sätt, och att du blir en solskenshistoria du med!

Anna-Bell sa...

Men fy vad du har råkat ut för! Massor av kramar och hoppas att detta nu vänder!