fredag 29 augusti 2008

Stunder då hissen går ända upp.

Den drabbade som en liten blixt från klar himmel, insikten, det medan jag stod i duschen.

Jag är minus en äggledare. Det fattas mig något på höger sida. Den redan urusla kapaciteten har halverats.

Från och med nu är det totalt onödigt att använda ägglossningstest. I femtio procent av fallen skulle ett positivt utslag vara ett hån, en påminnelse om äggskördar som inte kommer någon vart. Inte för att de är värda mycket då de kommer någon vart, men ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan insiken drabba en. Men när det hände mig sa doktorn att -1 äggledare inte är = halvering av chanserna. Utan en 20% sänkning. Du har alltså 80% kvar. Tydligen så är äggledarena lite svävande och rörliga och kan lätt plocka upp ägg även om det släpps från motsatta sidand äggstock. Det är bra. Tänk på det också.

Anonym sa...

hälsar annak

som inte är så bra på kommenterandet... men läser ofta.

Anonym sa...

Ja, att det också ska drabba dig/er är obeskrivligt oförklarligt... Skönt att mensen är på G, även om det är smärtsamt. Det glädjer mig att du (åtminstone för tillfället) känner dig redo för en omgång till. Vi vill ju alla så hjärtans gärna att er saga ska få ett lyckligt slut. Sänder få upplyftande ord men en en stoooooor kram!