tisdag 5 augusti 2008

Kontradiktioner

Jag har en rejäl gravidmage. Att dölja en riktig sådan, det kunde till och med vara lite småroligt, men, att dölja den här kupan - det är bara jobbigt.

Jag hoppas fortfarande på cystan, hur perverst det än låter. Jag tycker att jag känner "det" - det som ligger där i högra äggledaren och trycker. Det är fortfarande jobbigt att röra på sig, det gör ont, minsta lilla pytterörelse som får magen att gunga - tro mig, den gungar - gör ont.

Denna cyst-kupa till trots har jag lyckats gå ner i vikt, ni kommer ihåg det där med att min kropp är mitt tempel, alternativt tält eller hydda? Det är en överraskning, för en gångs skull en trevlig sådan.

Hälsosam kost skulle vara rolig att kombinera med att röra på mig, det är dock bara att glömma. Att stiga upp från kontorsstolen, redan det är en sorglig historia.

Jag får ringa IVF-doktorn senare idag för att få höra nivån på det just nu icke-önskade gravidhormonet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vännen fy vad hemskt för dig! Det är ju fan också att det inte kan räcka med elände!!! Tror de att denna eventuella cysta har påverkat Ture och Frank? Jag hoppas att det onda ger med isg snarast.
Kram på dig!

Anonym sa...

Den berömda ketchupeffekten av elände... Tänker på dig och håller tummarna för att du får hjälp och att äggledaren inte är i fara. Kram!

Barnets mamma sa...

Aj, aj..! Låter inte kul...