torsdag 21 augusti 2008

Glädje också dag tre?

Med risk för att verka blödig, sentimental och tjatig. Glädje, den står att finna i

- kommentarerna

...på också det förra inlägget. Sötaste, finaste ni. Tingeling har rätt - jag tänker härmed också kalla er för mina vänner. Det är det ni är - var och en av er. Anna, jag har inte träffat någon personligen. Inte så att jag är medveten om det. Inte än.

Jag har aldrig tidigare varit intresserad av att träffa någon jag känt eller känner över nätet, nu lockar det.

- Byte pågår, dyrt, men bra.

Jag är mitt uppe i ett flygande byte. Jag ersätter alla våra hygienartiklar med mer ekologiska alternativ, det vartefter de gamla burkarna och flaskorna töms. Det är onekligen ett dyrt byte, men det känns mycket bra.

- användning av huvudet.

Jag går en utbildning på två dagar - den är svår, föreläsningarna är tunga. Idag lyckades jag förstå nästan allt, jag prickade dessutom rätt på några riktigt kinkiga, mer eller mindre filosofiska frågor.

- Guacamole.

Jag är verkligen otroligt bra på att göra guacamole. Jag måste betona det, otroligt bra.

Lite krystat kanske? Jovars, men pyttelitensmått med genuin glädje under varje rubrik.



1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du sms-a över lite guacamole? Jag är rätt kass på att göra det. Främst för att min framförhållning när det gäller avocado brukar vara noll och när man köper dem är de vanligen stenhårda eller mos.
Du är även otroligt bra på att skriva så man vill läsa och känna dig mer.