torsdag 17 april 2008

En dag i taget.

Först av allt, ett stort tack skall ni ha. Det är inte mycket, men det kommer direkt ur hjärtat, mitt tack. Jag blir så varm och glad över alla snälla ord. Ni lever med och deltar så att det går att känna.

Ni är underbara, ni är finast. Tack!

En dag i taget, idag har det fortfarande varit en bra dag. Jag ringde min IVF-läkare exakt på minuten hennes telefonsluss öppnade. Jag kunde höra på henne att hon log då hon hörde att det var jag - främst på grund av att jag var så snabb på luren.

Av de nio var åtta med ännu idag på eftermiddagen. Åtta var befruktade. Allt går som planerat.

Det gick likadant senast, äggen kom igång fint, men klarade sig inte ända fram. Då fick äggen frodas i dryga tre dygn, den här gången får jag slutresultatet efter drygt två dygn. Så, mycket hinner hända innan det eventuellt är dags i morgon.

Men, som sagt, idag är det en bra dag, allt såg fint ut på eftermiddagen.

Min IVF-doktor pratade glatt om i morgon, att det blir ett eller två... Jag är inte där ännu, jag tar också det i morgon.

Jag tänker inte tänka "om", jag tänker inte göra det. Jag vill inte gapa över mycket.

1 kommentar:

Songbird sa...

8 befruktade låter ju helt suveränt! Håller tummarna för att det ser fint ut imorgon också!

Många kramar