tisdag 15 april 2008

För att citera Lena Ph: Det gör ont.

...men det är ingen fara - för det gör mer ont PÅ magen än INNE i magen. Det var inte lätt att ta Pregnylen igår, det finns gånger då injektionsnålen bara inte känns rolig. Det var knöligt, men det gick, på tredje gången.

Hallå, obs! Alla nålrädda och personer med obehag för sprutor: det gör inte ont. För mig handlar det mer om att jag vet att det är slut på sprutorna för en tid framöver och då ser jag på något sätt ljus i tunneln - då vågar jag tröttna på sprutorna, vara irriterad över det faktum att jag är tvungen att utöva denna morbida hobby.

På tal om det, att jag kan skriva att "det handlar om det och det" - som om jag visste vad jag pratar om. Men, det vet jag ju, jag vet i alla fall mer än jag visste första gången. Just nu tycker jag att det har känts ganska okej att kunna jämföra de olika faserna i behandlingarna. Gammal räv. Nej, inte än. Jag hoppas att jag inte skall behöva bli en räv i det här sammanhanget.

Så, för att göra en jämförelse till; det gör mer ont PÅ magen den här gången.

I övrigt känns det som en överdrivet entusiastisk ägglossning. Jag vet inte om det är vida utbrett, men en normal ägglossning kan, i mig, utlösa viss pilskhet. Så också i natt, min kropp uppbådade först en mer eller mindre erotisk dröm - jo, också den här gången var kolleger inblandade, jag vet inte vad det är för fel på mig... - och drömmen var så erotisk att jag vaknade av den.

Såhär känns det och såhär lever jag ett dygn före äggplockning.

Inga kommentarer: