tisdag 8 april 2008

VUL idag.

Första vul:et i den andra IVF:n idag. Jag hoppas verkligen att det händer något där inne.

Annars kan jag bara meddela att jag är synsk. Ringde en flyktig bekant igår, egentligen i ett jobbärende. Då hon svarade i telefon att "hon låg hemma, sjuk", så gissade jag det, att hon är gravid.

Det stämde, jag hade rätt. Hon är gravid i 13:de veckan.

Kul, jättekul.

Checklista:

Yngre än jag - check.
Gift kortare tid än jag - check.
Försökt kortare tid än jag (?) - jag säger check här också. Om inte annat så är det här min blogg.
Typisk "räkmacke-flicka" - check.

Det vore mer rättvist att det var jag - CHECK.

Jag var på vippen att fälla ur mig alla möjliga konstiga kommentarer som "oj, nej, jag orkar inte med er" och "oj, på naturlig väg?"

Men, så kan man ju inte hålla på.

Jag får glädjas över ett litet VUL i stället, vem blir nu inte glad av att titta på ett månlandskap med kratrar?

3 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Hoppas på ett bra resultat av första VULet!

Lilla J sa...

Fy vad jobbigt, varje gravidbesked känns som ett slag i magen. Men det brukar lägga sig efter ngr dar, hoppas det gäller dig också!

Hoppas på ett kanon-VUL idag iaf!

Anonym sa...

"...Jag var på vippen att fälla ur mig alla möjliga konstiga kommentarer som "oj, på naturlig väg?...""

:-D Hahaha! DEN kommentaren skulle ju vara klockren! Tror jag far spara pa den och leverera vid nagot lämpligt tillfälle. ;-)

/Signora