lördag 19 april 2008

Jaha, vad gör jag nu då?

Gårdagen var verkligen en bra dag. Det känns fortfarande ofantligt bra att gårdagens resultat, skörden, var fyra gånger bättre än i den första IVF:n. Det är väl det bästa beviset på att min klinik, min IVF-doktor, verkligen jobbar på att få ett så bra resultat som möjligt.

Oj, min bästaste IVF-doktor. Hon använde så stora ord igår, det var många DÅ, inga OM. Jag själv vågar inte ens tänka så, vilket jag också sade åt henne. Hon bara log stort.

Egentligt testdatum är 30.4, då skulle det vara dags för blodprov. Jag är inte hemma då, jag ligger på en strand vid Medelhavet och njuter av solen. Så, hemmatest - eller resetest - kan göras 2.5.2008. Få se nu hur det blir med testandet...

I övrigt känns det fortfarande ofattbart, det vill inte riktigt sjunka in. Det är i och för sig bra så länge det inte sjunker in - då kanske jag kan hålla mig från att börja leta symptom, jag kanske kan hålla mig från att tänka tankar som också hänger ihop med ett DÅ...

Äh. Det kommer inte att vara lätt. Just nu kommer jag dock så väl ihåg chocken efter det första negativa IVF-beskedet att det är ganska lätt att hålla mig på marken.

En koll genom bloggar jag ofta läser visar att det händer mycket just nu, många är mitt uppe i eller i startgroparna för en IVF. Tummar och lyckönskningar går ut till alla. Samtidigt som jag tänker på alla som just nu upplever ett misslyckat försök, alla tröstande tankar jag bara kan tänka går ut till er.

5 kommentarer:

nylsa sa...

Grattis till ruvandet och alla fina äggen! Håller tummarna för dig.

Songbird sa...

Grattis till att allt gått så bra! Jättebra med två till frysen också. Låter jättebra att åka bort på semester mitt i ruvandet, det underlättar nog att kunna slappna av och tänka på annat.

Anonym sa...

Grattis Eludie! Åh vad härligt att läsa att det gick bra och att du är förväntansfull. Det förtjänar ni verkligen:-)) Ha en riktigt skön semester med massa mys och ljusa tankar. Här hålls det många tummar kan du tro!
Stor kram från mig

MochM sa...

Ja det där med förnuft är som sagt ingen lätt historia. :o)
Men förnuftigt är det att resa bort i ruvandet som överstående skrivit, det måste ju åtminstone underlätta att tankarna inte tar över.
Håller tummarna för dig!

Åsa sa...

Grattis! Vad skönt att det gick så bra. Kram