söndag 6 april 2008

En underbar dag.

Det har varit en helt underbar dag!

Inledde morgonen med smoothie och kaffe igen, det känns fint att 1,3 kilo har lämnat min kropp. Detta utan någon form av diet.

Jag har varit utomhus i fem timmar, stort sysselsatt med den allra underbaraste hobby man bara kan tänka sig. Var ute på en många timmar lång terrängtur med en handfull andra ekipage - fantastiskt!

Jag vet inte hur jag i ord skall kunna beskriva hur salig jag är över att hästen, hästarna, finns i mitt liv! Allt från att stå och rykta hästen till att fräsa på i galopp i skogarna är en sådan obeskrivlig tankeavstängare - det är bara jag och hästen i frisk luft. Det handlar aldrig om att åka ut dit "för att tänka på annat" - väl ute på stallet så är de flesta "normala", i alla fall tråkiga tankar som bortblåsta.

Väl hemkommen är jag fortfarande, flera timmar senare otroligt glad, energisk och tillfreds med livet. Må hända att det bara håller i sig i några timmar, men jag tänker njuta av varje minut!

Inga kommentarer: