lördag 5 april 2008

Hvdvrk...

Det är tydligen rätt olik fysisk reaktion på olika metoder.

Meckandet med Menopuren går fortfarande bra, min mage, skinnet PÅ magen alltså, kommer att se ut som en nåldyna efter den här proceduren. Efter två stick kan jag stoltsera med två små blåmärken! På varsin sida om naveln, jag ser inte klok ut.

Jag vaknade med huvudvärk idag, ett fint sätt att inleda helgen på. Huvudvärken försvann efter en smoothie och en stor kopp kaffe. Jag tror att det är Menopuren som gav mig huvudvärken - jag kan ju inte precis påstå att jag druckit mig redlös på vin...

På tal om det, samma funderingar kring detta som senast - i vilket läge bör man, jag i det här fallet börja leva som om jag havande vore? Inte vet jag, men också denna gång så fredar jag tydligen hela IVF-perioden från det jag annars skulle unna mig som jag förstått inte är så bra då man är gravid - inget vin, ingen sushi, inga bannlysta ostar - ja, det är väl ungefär de begränsningar jag har infört. Jag ser fram emot möjligheten att hålla dem bannlysta i nio månader till. Tack.

Tillbaka till den fysiska fysiken. Något känns också inne i magen, i trakterna kring äggstockarna tror jag - har inte så stor koll på vad som finns var i den geografiska magen - men, någonstans där i trakterna känns det - ja, annorlunda.

Skillnaden mellan Gonal-F och Menopur? Blåmärken - och jisses sådan tid det tar att blanda ihop allt - och lite huvudvärk. I övrigt ingen större skillnad ännu. Jag hoppas på total skillnad i slutändan i stället.

Se där, en upprabbling av hur det känns dag tre.

Inga kommentarer: