torsdag 24 april 2008

Om jag riktigt försöker...

...så hittar jag två saker jag kan nämna som "avvikande från det ytterst normala":

- jag svettas som en gris om nätterna. Jag svettas så mycket att jag inte kan vända mig i sängen, jag är fastklistrad i lakanen. Svetten borde bero på Lugesteronet.

- jag är kissnödig om nätterna. Jag har varit tvungen att gå upp ett par nätter för att kissa, det brukar jag inte göra.

Som bonus kan jag nämna att jag blir vrålhungrig med jämna mellanrum, det igen kan bero på att jag tränat på att äta mellanmål med jämna mellanrum, det brukar jag inte göra.

Jag medger, det är inte mycket att komma med. Jag har absolut ingen aning om hur det går just nu, jag har absolut inga känningar åt det ena eller andra hållet - det igen leder till att jag lutar åt det mer negativa hållet. Det igen, allt hänger tydligen ihop, kan bero på att jag inte vill ha några förhoppningar, jag vill inte bli lika störtbesviken som jag blev förra gången.

Samtidigt, genom alla mina försök att hitta något eller låta bli att hitta något som kunde kännas som ett symptom, så hör jag min IVF-läkares röst i mitt huvud "det går inte att känna om man är gravid eller ej under ruvningstiden". Det låter som ett vist råd, jag tror jag skall fokusera på det under den här dagen.

2 kommentarer:

MochM sa...

Det ÄR ett vist råd. Önskar också att det vore möjligt att följa det. :o)

Barnets mamma sa...

Det är nog sant.. På mitt första IVF var jag övertygad om att jag var gravid under ruvningstiden. Testade negativt. På mitt försök 2b var jag övertygad om att jag inte var gravid. Pin tji fick jag =)