måndag 14 april 2008

Tight tidtabell och resultatservice:

Var på det andra VUL:et idag. Resultatet är 5 stora äggblåsor. Äggplock på onsdag. Om allt går som det skall från och med onsdag så är det embryo transfer på fredag.

Ett försiktigt, mycket litet "det går ju som det skall".

Men, precis som Anna - Anna, jag känner verkligen med dig idag - skriver här under - det kan gå åt elände många gånger ännu under den här veckan. Så, jag håller mig till ett försiktigt konstaterande; vi är precis där vi planerade att vi ville vara i det här skedet.

Fem äggceller. Det känns som ett försvinnande litet antal. Som om det bara behövs en nysning i fel situation - *poff* - och där seglar alla ägg iväg till ägghimmelen. Eller att någon sköterska skall halka på väg till laboratoriet - *plask* - alla äggceller bonar golv.

Jag är, trots att jag inte alls vill det, en riktig räddhare just nu. Det är så mycket som kan gå dåligt. Jag tror att det skulle vara bra att vara vid gott humör i det här läget, men, jag är så rädd för att förhoppningarna skall galoppera iväg med mig - så, jag väljer en överdrivet tvärsäker negativ inställning i stället.

Ägg. Ägg. Ägg.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg ägg!! Håller tummarna för att allt går enligt plan. Kram

Anna sa...

Jag håller tummen för dig och äggplocket imorgon! Stort lycka till!
Tack för dina snälla ord.....
Kram///AnnaCarin