tisdag 1 april 2008

Tagen med stort T, start på torsdag!

Nej, jag har verkligen inte blivit "tagen", varken med stort eller litet t. Om det nu var någon som tänkte flagga min blogg som en porrblogg (both you and I wish...) - rubriken är bara ett försök att vara rolig, ni ser det säkert då jag förklarar mig, Dagen med stort D, d-day - äh. I´ll get me coat.

Innan jag går skall jag bara konstatera följande:

Så, nu är vi tillbaka i normal ordning. Mens idag (sent igår kväll räknas inte), och räknestickan säger 1,2,3 - dag tre infaller på torsdag! Då är det injektionsstart!

En sak jag undrar över, i och med att vi lyckades med det igen just innan vi gick och lade oss igår, min man och jag - kommer man, med en bakgrund som "barnlös", någonsin att komma över mensdepressionen?

Även om mina förhoppningar helt på riktigt nuförtiden är noll gällande befruktning åtminstone på naturlig väg, så blir jag besviken varje gång mensen kommer igång. Jag tror att delar av det är projektion, jag tror att jag plockar på mig min mans besvikelse och gör den till min egen. Det som är synd i denna matematiska ekvation är det att besvikelsen inte halveras, nej, den dubbleras.

Jag hoppas innerligt att det här inte kommer att fortsätta ända in i klimakteriet - låt säga att jag har femton år kvar till de heta vågorna, då blir det 15 x 12 = 180 besvikelser. Och det är bara mensbesvikelserna! Lägger man till alla andra besvikelser, de torde väl vara ungefär lika många, då är vi uppe i 360 besvikelser. Sen går ju känslan aldrig om bums på momangen, nej det tar väl tre dagar ungefär att komma ur gräl, brister i kommunikation, oväsentligheter och annat man kan tvista om?

Hallå, vi är redan uppe i 1080 dagar!!! Det blir 36 månader. 3 år.

Se där mitt liv! I väntan på år 2023 skall jag minsann komma ihåg att tre år kommer att gå i besvikelsens tecken.

Ber om ursäkt för alla siffror och matematiken :D

***

Så, så mycket fick jag arga av mig här och nu. Ett barn vill säkert inte landa i en bitter kropp, så nu skall jag banne mig tänka positiva tankar så att också existerande barn kommer att klistras fast i mig. En sådan positiv "kom-hit-alla-barn-också-mitt-barn-magnet" skall jag vara.

Bara så att ni vet. En riktig gladblogg kommer det här att vara i framtiden.

Inga kommentarer: