fredag 25 april 2008

This one goes to the one I love.

Mest kärlek får: trosskyddet! Utan denna fantastiska uppfinning skulle jag ha försmäktat tusen gånger om. Absolut icke-ekologiskt, jo, men med den sörja som rinner ur mig så får ekologiskt tänk ge vika för stunden.

Lite mindre kärlek får: vagitatorerna! Vaggisarna! Progesteronet! Lugesteronet! Kärt barn har många namn... Det är alltså den sörjan jag talar om här ovan. Nu - ä.c.k.e.l.v.a.r.n.i.n.g. - jag gick på toan och gjorde tvåan. Ut faller också delar av höljen till vaggis. Ur rätt hål - bliv icke förskräckt! Men, i samma blandning landade de ändå...

Nu kanske det är på sin plats att tycka att jag är komplett tokig, vad skall jag stirra i toabyttan för? Nu är det såhär, i mitt fall i alla fall, att barnlösheten har lett till en dassmani. För mig är det en solklar reflex att alltid titta i toapappret efter uträttat förvärv - också utanför menstider. Jag visste inte att jag också stirrar på själva resultatskörden, tydligen gör jag det - OCH DET TYCKS JU LÖNA SIG.

Förlåt, stora bokstäver. Men, man kan ju bara undra vad jag har fått ur mig - ur öppning 1 eller 2 då jag INTE kollat på reslutatet?

Det ni.

Det här inlägget är så pinsamt att jag rodnar.

Det enda jag kan skylla på är att jag borde sitta och skriva en ekonomisk analys. Den skall vara inlämnad innan jag åker på semester.

3 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha ha!!! Vilket underbart inlägg!!!!
(Nickar igenkännande.....)
*Kramar om*

MochM sa...

Hihi, ja... man granskar som sagt ganska noga!

Anonym sa...

Ha ha, vad är det för blogg om man inte kan dela med sig av lite skratt också? You are not alone! Det händer att jag har högre puls när det är dags torka mig, det är så intimt förknippat med misslyckande. Ha en underbar resa! Jag håller tummarna för er på testdagen.
Kram