onsdag 9 april 2008

Hemma med sjuk katt.

Ja, i väntan på barnet så är jag tvungen att frånvara med ovanstående rubrik som orsak.

En av de gamla kattherrarna väckte mig med tydliga symptom på urinvägsinfektion / urinsten vid fem i morse. Han sökte tidning att pinka på...

Vi fick tid till veterinären till elva, var inne och fick medicin - tack och lov har lille gamle katt fått pinkat så mycket att det inte tycks vara stopp i rören i alla fall. Så, lille katt klarade sig undan narkosen, fick bara en spruta med värkmedicin och tillstånd att åka hem igen.

Lille katt kom alltså lindrigt och rätt billigt undan, annat är det med matte. Matte skall hädanefter bara införskaffa specialkost åt katten. Katten x 2 blir det nog, att köra på varsin maträtt, en för friska katten och en för sjuka katten kan eventuellt bli dyrare än att köpa den dyra veterinärmaten.

Äh, han är ändå min lilla bebis, de är båda mina mest älskade kattbebisar, det får kosta vad det vill! Det går i samma konkurs!

Men oj, det är tungt att veta att en dag kommer vi inte hem från veterinären. Den dagen är närmare dag för dag.

Idag var ändå en dag då vi fick komma hem! Hurra!

...och jag har inte det minsta dåligt samvete över att jag stannade hemma med katterna.

Inga kommentarer: