söndag 20 april 2008

Lugn, lugnare - vad betyder vila, egentligen?

Än en gång, tack! Tack för att ni är med mig på det sätt ni är, det värmer!

Jag är fortfarande rätt oberörd. Ju fler gånger jag skriver det, ju fler insättningar av hopp blir det väl på något undermedvetet konto någonstans... Oberörd är egentligen fel ord, men då en tanke eller annan är på väg in i något som liknar ett då..., så bryter jag - medvetet - av den tanken. Inte på ett negativt sätt, det känns inte alls dåligt, men på ett mycket målmedvetet sätt - nej, inte ditåt.

Samtidigt känns det som om jag skulle leva lite i en bubbla, alla saker går på något sätt in i mig och jag tittar mycket inåt.

Öh, jag låter förvirrad, jag inser det. Det är väl resultatet av att föra denhär dialogen med mig själv...

Jag har varit ute på vift mest hela dagen. Rört på mig rätt mycket, mest i lugn promenadtakt, räfsat lite och blivit snällbuffad i magen av en och annan häst. I något skede av eftermiddagen började min IVF-läkares röst skalla i mitt huvud - "ta det lugnt, ta det lugnt". Jag har absolut tagit det lugnt idag, normaltakt skulle ju åtminstone ha inneburit att jag hade klättrat upp på hästryggen, att jag hade lyft några bommar och så... Min lugna takt till trots, jag lyfter inga tunga saker, som exempel, så undrar jag om jag borde ta det ännu lugnare?

Tar jag det ännu lugnare så somnar jag.

Det är väl en sak jag inte kommer undan så lätt, noijan. Rädslan över att göra något fel.

2 kommentarer:

Thibb som... sa...

tjena! lev som du brukar, fast med vissa undantag såklart! men om du ändrar hela ditt liv nu så blir all tanke på det. ungefär som när man bantar - det enda man tänker på är MAT fast det är det sista man vill tänka på... kram till dig och de små äggen som just nu håller på att fästa sig vid dig! ;-) KRAM! PS fast sen är det tyvärr så att så fort man klarar sig igenom det första steget så börjar man oroa sig för nästa, så det är ingen lätt resa du slagit dig in på ... ;-))

MochM sa...

Du ska ju inte somna! :o)
Förstår vad du menar, själv är jag evigt trött på att gå promenader och längtar ut i joggingspåret. Men det kommer förhoppningsvis dröja, både för mig och för dig, för sånt skump är väl inte bra efter ett PLUS!
Sköt om dig nu och ta det inte för lugnt!
/m.