fredag 17 oktober 2008

Hönan har landat.

Väl hemma igen. Ingreppet gick bra, det enda jag kan rapportera som tillstymmelsevis obehagligt var inpillandet av droppnålen.

Ingreppet, exkluderingen av eventuella äggblåsor, kittlade och rev till ett par gånger. Det gjorde absolut inte ont, inte då och inte nu. Det är klart att jag känner av att IVF-doktorn varit och bökat omkring i mig, men det går om med lite vila. Jag skall just lägga mig på soffan och "tömma spelet" - jag har sisådär 20 avsnitt av amerikanska serier som jag tänkte slötitta mig genom.

Det var allt för denna gång.

Äh, nej, jag skämtar bara... 13 ägg! Jag är jätteglad! 13 ägg! Rekord!

Nu gäller det att hoppa till följande avsats - måndag. Måndag innebär förhoppningsvis återinförsel. Jag har genom alla faser i också den här behandlingen sagt "om" då min IVF-doktor sagt "då". Jag gjorde det också idag, sade "om det blir återinförsel". Då tittade IVF-doktorn strängt på mig och sade att det skall trilla hundar och katter från himmelen om det inte finns något att återinföra på måndag.

Nu skall jag bara vara glad en stund. Glad på soffan. Och äta chokladen jag stal på kliniken :D

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jippi!! Jag är först med att säga GRATTIS! Åh, vad spännande. Håller tummarna för flera fina embryon på måndag.
Kramar, Kaica och de två små embryona

Anonym sa...

Grattis!!!! Det är ju toppenresultat! Ha nu en riktigt lugn och skön helg och ladda inför ruvandet.
Kram!

Anonym sa...

GRATTIS!!!!

Tummar nu till dig.

Thibb som... sa...

13!! Wooww! du är en riktig producerare! ;-)

Uniflora sa...

WOHOO! 13 är mitt lyckotal! Heja heja!!

Har de choklad på din klinik?? *avis*

Kram

Signora sa...

Så bra!!! Låter precis laaagom! Lagom är bra! :-)

Anonym sa...

Jättefint med så många ägg! Klart det blir nåt att flytta!!!

Kramar och lycka till på måndag (och många många veckor efter det, hoppas jag...)

Lille skutt

Anna-Bell sa...

Oj vad bra! Spännande!

Barnets mamma sa...

Härligt! Grattis till 13 ägg!