måndag 6 oktober 2008

Magen, ett nervcentrum

Tänk att det kan kännas så olika, lite beroende på var man pillar in lilla injektionsnålen? Tänka sig att jag, nuförtiden (jag har alltså alltid varit tokigt rädd för nålar, är det inte längre - av förekommen anledning?), att jag, då jag märker att jag träffar mitt i en nerv - att jag har sinnesnärvaro nog att ta ut nålen, för att sticka in den igen. På ett skönare ställe.

Hade inte varit ett alternativ för ett år sedan...

I alla fall, injicerande hit och dit, det är egentligen inte den kopp te jag egentligen skulle välja, så jag belönar mig själv med en en timme långt massagepass idag.

4 kommentarer:

Signora sa...

:-D
Ett skönare ställe? Tja, allt är relativt... Men det är klart att det ska vara skönt att göra barn! ;-) Det har man väl alltid hört: "Gör ingenting som gör ont." Mohahahah! :-/

Lilla J sa...

Ja du, inte är det skönt när man träffar fel inte! Jag lyckades köra nålen rakt genom ett blodkärl förra veckan och har fortfarande ett urtjusigt blåmärke på magen!

Anonym sa...

Congrats till början av vad som kan vara lyckoträffen:-) Nu börjar utlånandet av tummarna igen, hi hi. Börjar du så tidigt i cykeln? Jag förstår fortfarande inte alla möjliga tillvägagångssätt...

Kram på dig!

Anna-Bell sa...

Du är på G igen! Grattis!