fredag 31 oktober 2008

En ledsen rebell.

Jag har varit olydig. Jag lydde inte IVF-doktorns order. Jag är en rebell. Jag åkte inte till kliniken. Jag orkar helt enkelt inte.

Föjdaktligen har jag inget att rapportera, det är för tidigt att hemtesta. Det är blott dag 11 efter ET. De gånger jag hemtestat, på grund av resa och att kliniken varit stängd, har jag fått rådet att testa på dag 14 och dag 16.

Fortfarande, det är mensvärk för hela slanten. Jag har under alla behandlingar kunnat konstatera att min mens inte kommer igång före jag slutat lägga in progesteron, så det är bara en fråga om när jag slutar medicinera.

Så, tyvärr inga nyheter idag. Jag orkar varken med förnedringen eller tidpunkten, jag får hellre det jag vet bekräftat på måndag. Eller onsdag. Eller någon annan dag.

Jag är en rebell, en ledsen rebell.

6 kommentarer:

MochM sa...

Man känner sin kropp bäst själv, men jag hoppas verkligen du känner fel nu. Symptomen är ju så lika, mens - gravid - man vet varken ut eller in, vad ska man tro? Jag tror i alla fall fortfarande på ett positivt besked nästa vecka, eller när du känner dig redo att testa.
Varma kramar och en förhoppning om en ändå skön helg.
m

Signora sa...

Men gumman... :-(
Som M skriver hoppas jag också att du faktiskt har fel den här gången. Jag tror inte alls att man kan veta i förväg om man är gravid eller ej. Det är åtminstone så för mig och när jag var gravid. Inte en chans att kunna skilja mensvärk från graviditetsvärk. Och "mensgraviditetsvärken" satt i ett par veckor. Så ge inte upp.

Thibb som... sa...

Finaste rebellen, jag hoppas av hela mitt hjärta att du har fel (men man känner sin kropp så jag betvivlar inte din slutsats).

Mina tankar kommer att finnas md dig, njut av vackert höstväder och gör saker som du mår bra av i helgen.

Kramisar!

Lilla J sa...

Usch, stackare! Hoppas du har fel och blir överraskad när du väl testar! Jag håller tummarna!

Kram

Anonym sa...

Jag är en obotlig optimist och tror att det kommer att ordna sig för dig.. om inte nu så nästa gång.. hoppas att du/ni har styrka och kraft kvar och att ni inte ger upp bara. För allt i världen - ge inte upp!!!!

Kram kram kram kram kraaaam!

Anonym sa...

Rebel for a cause, jag tycker du gör rätt som rebellerar (nytt verb?) om du känner så starkt. Det är din kropp och du som måste må bra. Stämmer in i allsången här, hoppas innerligt att du har fel och att din mensverk infacto är något annat. Stor kram på dig, hoppas helgen blir bra trots allt.