onsdag 8 oktober 2008

How to get rid of mormorsknölen?

Knölen, mormorsknölen, som lätt sätter sig i nacken på blivande medelålders kvinna - jag fick ett tips av massören här om dagen.

How to get rid of mormorsknölen.

Sätt dig i bilen (oekologiskt, jag vet).
Tryck bakhuvudet bakåt-uppåt mot nackstödet (ju mer dubbelhaka, desto bättre, tanken är att man skall bli snyggare i det längre loppet).
Håll kvar en stund (du skall känna att nackkotorna sträcker på sig och slappnar av).
Pausa.
Upprepa.
Hela resan.
Inget för en bilsemester genom Europa - då gäller det att hålla längre pauser.

Observera vänligen att jag inte är flickan som skrev brevet, det var massören. På detta sättet (eller liknande) skall du få ditt huvud tillbaka i det egentliga normalläget. Och det, det ligger betydligt längre bak än du tror!

Största orsaken till mormorsknölen? Känn efter, hänger ditt huvud lite neråt, framåt där du sitter vid din dator? Ja, just det är orsaken.

Så, sjuksyster skall sluta sylta i andras burkar, nu.

2 kommentarer:

Thibb som... sa...

Med referens till ditt inlägg nr 2 nedan: tänk dig att du ännu inte är gravid och du har redan hjärnsläpp som en gravid (det är nog hormonerna... hihi)... Kan du tänka dig hur det kommer att bli för dig när du är gravid?! Du kommer att glömma bilen när du ska köra till jobbet (tro mig, det är fullt möjligt!). Å andra sidan kan det ju vara värt det - att glömma allt menar jag - om du blir gravid! Håller fortfarande tummar och tår för dig! Kramis!

Unknown sa...

Tack för tipset! Ska tänka på detta i fortsättningen.

Så ser jag att vi är synkade i våra IVFs nr 3! Spännande!
Ska uppdatera min blogg så fort jag har en stund till övers.

Kram, Kaica