lördag 4 oktober 2008

Sjuksystern rapporterar:

Jo, min man är alldeles sjuk. Han har lyckats kombinera maginfluensa, halsfluss och öroninflammation - så nu är det synd om honom alldeles på riktigt.

Sjuksysterskapet kommer inte in i bilden här, nej. För då min man blev sjuk, ja, då flydde jag fältet. Inte för att jag ville, absolut inte, men en jobbrelaterad skolning höll mig borta hemifrån i två dagar.

Egentligen kom skolningen rätt lägligt - om jag och vi har tur så har jag hållit mig undan just under den värsta smittoperioden?

Nu till sjuksysterskapet! Journal: patienten rapporterar kraftigt försenad menstruation (sex dygn). På den tredje cykeldagen injicerades den första injektionen Menopur (225 IU) - detta fredag 3.10.2008.

IVF nummer 3 - här kommer jag.

6 kommentarer:

nylsa sa...

jag hopppas hoppas att IVF nummer tre ska bli the one, den som förändrar allt och funkkar hela vägen.
Kram och lycka till!

nylsa sa...

Hmm, såg att jag visst inte kan stava, det går lite för fort inbland. Tröttsamt, men du förstår nog ändå vad jag menar.

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår för tredje gången gillt!

Signora sa...

Lycka till och hoppas verkligen att det blir tredje gången gilt!

KaKi sa...

Lycka till nu, jag håller mina tummar för allt jag är värld härifrån (tur att man inte skriver så mycket med tummarna på datorn i alla fall)

Thibb som... sa...

Åååhh, jag håller tummar och tår och alla andra kroppsdelar som jag kan hålla i tur-syfte. Vill så gärna att det ska vara din (er) tur nu!! Kramis!