onsdag 15 oktober 2008

Vänskapstestet för barnlösa

Det hände sig igår. Vännen, som jag också bloggat om, som också strider mot väderkvarnar då det gäller att bli gravid - hon berättade att igår att hon fått ett plus på stickan.

Jag blev så otroligt glad. Jag blev och är så innerligt och ärligt lycklig för hennes och deras skull!

Jag måste erkänna att deras eventuella graviditet är något jag gruvat mig för, jag har varit orolig över att jag inte kommer att kunna vara ärligt glad den dagen det eventuellt händer.

Nu har det hänt och jag är glad ut i fingerspetsarna. Det gör mig lättad och, måste jag erkänna, lite stoiskt stolt över mig själv. Jag har inte blivit en total svartsjälad buttermutta. Jag kan glädjas över någon graviditet. Jag tror att jag gläds mer ju besvärligare det har varit att komma till ruta 1?

Vännen blev så glad över min graviditet i somras, precis som hon blev otroligt ledsen över alla faser uti vilka det gick så eländigt som det gick. Det är känns bra att kunna återgälda glädje med glädje.

Så alla tummar för finaste vännen, lika många tummar går idag, och alla dagar efter denna, också till Kaica!

6 kommentarer:

Tingeling sa...

Härligt att du kan känna så, det är verkligen något att vara stolt över!
Nu hålls tummarna stenhårt för dig!

Ville bara säga att jag läser här varje dag och är "hengessä mukana" som det heter på finska, trots att jag inte kommenterar så ofta nuförtiden..

Stor kram!

Uniflora sa...

Jag är glad att du kan vara glad. Det är så svårt. Och oftast handlar det inte om att man inte är glad för den gravidas skull utan man är ledsen för sin egen skull.

Du verkar vara en väldigt fin person. Jag hoppas vi får träffas nån gång. Kram

Unknown sa...

Tack Eludie! Som Uniflora säger så verkar du vara en väldigt fin person.
Jag vet inte själv hur jag skulle kunna tackla en god väns graviditet. Du ska vara stolt över dina fina egenskaper.

Nu ska jag hålla tummarna så hårt jag någonsin kan inför din äggplock på fredag.
Kramar, Kaica

Signora sa...

Så härligt det låter! Visst är det lättare att bli glad för någon som också fått kämpa lite. Primitiva känslor kanske, men sådana är vi väl helt enkelt.
Jag fick nyligen veta att en kompis är gravid. Hon blev minsann gravid på bröllopsnatten och jag fick anstränga mig i mina gratulationer.

Anonym sa...

Åh, jag håller tummarna SÅ hårt för ditt tredje gången gillt!!! Hoppas verkligen på ett plus för dig! Kramar i massor :)

Anonym sa...

Japp du ska vara stolt som en tuppahöna!