torsdag 30 oktober 2008

Testdag.

Min klinik vill att man kommer in för ett blodprov på testdagen. Jag vill inte. Jag vill inte åka in för blodprovet. Än mindre vill jag ringa tillbaka på eftermiddagen för att få ett "tyvärr är svaret negativt". För att det känns för jävligt att bara få ett hårt nej i örat. För att det är pinsamt, sorgligt och tragiskt att inte lyckas den här gången heller.

Jag har lärt mig, via jobbet, att man inte skall leverera dåliga nyheter på fredag. Jag vill absolut inte få den här krassa informationen på en fredag. Ja, det är alltså testdag i morgon.

Skulle jag få välja, skulle jag till och med vänta till nästa vecka för att kunna göra testet hemma. Ensam, eller kanske tvåsam.

Jag vet, fortfarande, tyvärr, exakt vilket resultatet kommer att vara. Jag skulle helst få det bekräftat i all min ensamhet. Eller tvåsamhet.

Just nu vet jag inte om jag kommer att åka in för blodprovet. Jag vill inte.

Jag vill inte.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan inte annat än att säga att jag är så otroligt ledsen för er skull. Är det verkligen kört för er också? Måste du ta blodprov på din klinik? Borde inte en teststicka räcka? Önskar så att du har fel om negativt besked.

Många varma kramar,
Kaica

Anonym sa...

Jag förstår preciiiiiiiiiis vad du menar. Testa negativt vill man göra i sin ensamma vrå.

Jag har aldrig fattat det där med att ta blodprov för att kolla om man är gravid. Jag menar det märkt ju ändå via vanliga gravtestet.

Håller det på att bli missfall finns ju ändå inget att göra...Nej, i dont get it. Slöseri med tid och förnedring är vad det är.

Önskar också att de har fel i din gissning.

Anonym sa...

Kraaaaaam! Jag tänker på dig hela dagen imorgon! Hoppas innerligt att din magkänsla är way off base vännen, och att du får blogga om ett fett positivt imorgon. Kommer hänga vid datorn i väntan.

Anonym sa...

Stora tummen för plus imorgon! De kan väl inte tvinga dig att göra blodprov? Testa med sticka om det känns bättre. Kram!

Uniflora sa...

Jag tyckte det var förnedrande nog att göra ett test hemma när det så tydligt inte hade funkar. Jag förstår att det måste kännas vidrigt att behöva åka in.

Stooooor kram