tisdag 7 oktober 2008

Rapport nummer 1:

- sex, sju stycken äggceller. Storlek snäppet under 1 cm. En handfull till mindre äggceller gick att skönja. Det är bara att hoppas att de hinner med till punktering. Jo, jag är ett gammlt däck.

- dosen Menopur höjdes. Från och med i dag är dosen 300IU.

- Cetrotide från och med torsdag.

- ny check på fredag.

Punktering högst antagligen på fredag nästa vecka.

Ja, så här snabbt går det. Redan nu är jag tillbaka i en upprabbling av fakta. Här bakom skärmen vill jag dock påstå att livet fortsätter rätt oberört av att jag är IVF-igång igen. Den fulla rullen har har fortsatt rulla - det är mycket jobb. Det är mycket jobbutbildning och det är skola. Det är mycket program på kvällarna och det passar mig riktigt bra just nu.

Åh, jag var på världens bästa "traditionella" massage igår. En hel timme fick jag njuta av att det gjorde ont så där på rätt sätt. Egentligen tog jag mig min massagetimme bara för att det är så skönt, men det var roligt att höra att min muskulatur (JA! Det finns faktiskt en sådan!) är i gott skick. Huvud- och nackkotorna fick sig en rejäl omgång och det känns idag... Jag fick ett skönt tips för att motarbeta mormorsknölen som många kvinnor bygger på sin nacke i ljuv medelålder.

Uh. Är det något jag vill undvika är det mormorsknölen.

7 kommentarer:

Tingeling sa...

Det såg väl bra ut?
HEJA HEJA!!

Lilla J sa...

Det låter ju lovande! Hoppas även de små hinner "mogna upp sig"!

Kram

Anonym sa...

Hoppas att det kommer att gå bra för dig den här gången. Följer dig med spänning och håller tummarna!

En liten fråga, vad är Cetrotide? Vad gör den i behandlingen? Har själv gjort IVF med menopur utan framgång och blir nyfiken på alla nya sätt som går att tillgå.

Kram Lina

Eludie sa...

Det ser jättebra ut! Tack för frågan! Inser att jag låter lite halvavdankad i mitt inlägg, och det var absolut inte meningen.

Lina, Cetrotid är en bromsmedicin, den ser till att äggcellerna säkert inte lossnar (tror jag, jag bara ler, nickar och injicerar...). Från och med torsdag tar jag också bromsmedicinen ända fram till dagen före punktering.

Songbird sa...

Hej! Jag har inte hängt med att ni har börjat nästa behandling, får mig att inse att jag måste ha gått i dvala sista tiden utan att jag märkt det.
Det låter ju som att det börjat bra. Hålla tummarna härborta! Jag fick också höja menopurdosen efter första VUL, fast jag hade högre nivåer än dig från början. Jag tror stenhårt på Menopurs magiska förmåga!

Vad var det för mormorsknöltips du fick? Har en whopping sån i nacken, som min svärmor så fint poänterade: så ung som du är och så har du en sån stor knöl!

Signora sa...

Det låter ju bra!? Vad sa de om de små blåsorna? Räknar de med att de hinner växa till sig?
Fredag nästa vecka alltså. Vad snabbt det går - när det är någon annans behandlingt det gäller! ;-)))

Anonym sa...

Menopur är ett meck (kände mig som värsta knarkaren när sambon uppehöll gäster i vardagsrummet och jag smyginjicerade i racertempo i köket), men jag och pyret i magen tror benhårt på att det är värsta undermedicinen! Håller tummarna för BARA goda besked HELA vägen! Kram!