tisdag 7 oktober 2008

Vart försvann den gamla favoriten?

Den gamla favoriten, Gonal-F, ser inte ut att delta i IVF-rumban denna gång?

Jag tänkte inte ens på Gonal-F då jag var hos IVF-doktorn idag, är egentligen glad att slippa "automatsprutan" - tycker den är den mest obehagliga varianten. Men, då jag kom hem med alla nya recept, lappar och planer, så började något gnaga i bakhuvudet - det är någon medicin som fortfarande fattas mig, tycktes jag känna.

Helt korrekt, jag hittade en lista över dagar, mediciner och procedurer jag gick genom senaste gång och jo, på den tionde dagen (för att låta lite som Gud?) injicerade hon också Gonal-F...

Jag skall in för ett nytt VUL på fredag, den nionde dagen av denna behandling, och hinner då alltså kolla om vi inte kunde klämma in en spruta till?

Som skrivet, det är inte så att jag saknar Gonal-F:n, men, jag tycker ändå att vi nådde ett rätt bra resultat mätt i rätt fina ägg senast. Jag skulle gärna göra lika bra, nåväl, kanske lite bättre resultat den här gången.

Inga kommentarer: