torsdag 16 oktober 2008

Jag har inget att göra?

Pregnylen inmundigades vid halv elva igår. Det är (o)lustigt hur hispig jag kan bli över just den sprutan? Alla andra går ju på rutin, men Pregnylen - den får mig alltid att hicka.

Det gick bra, förstås. Det jag har lyckats förtränga, det är om jag kunde klarat mig med en upplösningsvätska i stället för de två jag nu använde (10.000IU). Det blev en hel del vätska - men, jag fick in allt.

Jag sov lite oroligt, detta trots att ingreppet sker först i morgon. Jag drömde om "antal ägg" - en dröm jag blott kan anta att "normala kvinnor" inte drömmer om? Resultatet i drömmen var fyra ägg.

För att koppla till rubriken; det kändes konstigt att inte inleda dagen med injektioner av något slag. Tråkigt.

I morgon är det då dags för skördetider i hönsgården.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Jääklar vilka skördetider det ska bli!
Chilla nu när du hinner och inte har något att göra, tids nog hinner du grubbla dig fördärvad i 2 veckors tid sen..
Lycka till imorgon!

Signora sa...

Lycka till imorgon!!

Anonym sa...

Mina tummar är dina, jag behöver inte dem på ett tag;-) Jag tänker på dig imorgon, hoppas allt går bra!!!
Kramen

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får många och fina ägg imorgon!! All lycka till dig! Kram M